Ostatnio przeczytane

Ostatnio przeczytane

środa, 20 kwietnia 2016

Co zrobisz, gdy umrę? - Nicci French

To miał być thriller psychologiczny. No cóż, psychologiczna warstwa mocno zaakcentowana, ale wątek kryminalny żaden.
Mąż Ellie ginie w wypadku, a razem z nim w spalonym samochodzie znajduje się ciało kobiety. Policja zamyka sprawę, kwalifikując ją jako wypadek komunikacyjny, a wszyscy znajomi uznają, że Greg miał romans. Ellie nie wierzy w zdradę męża i próbuje dowiedzieć się, kim była Milena i co ją łączyło z Gregiem.
Przeżywanie żałoby, niemożność pogodzenia się ze śmiercią ukochanej osoby, ufność we własne małżeństwo – to wszystko zostało bardzo zgrabnie ubrane w słowa. Uwierzyłam Ellie, kiedy nie płakała po śmierci męża, bo nie dopuszczała do siebie wiadomości o tym, że jego już nie ma. Uwierzyłam, kiedy chciała walczyć o dobrą pamięć o nim. Natomiast zagadka, która była do rozwiązania zupełnie mnie nie zainteresowała. Ani to kim była Milena, ani to, co ją łączyło z Gregiem, ani to w jaki sposób Ellie dotrze do prawdy. I zupełnie mnie nie zainteresowało, jaka ta prawda jest.
Nie wiem w jaki sposób autorski duet (Nicci Gerard i Sean French) komunikuje swoje pomysły, w jaki sposób znajdują porozumienie w kwestii poprowadzenia wątłej nici śledztwa przez labirynt niedopowiedzeń. W każdym razie miałam wrażenie, że to wszystko rozmyło się w przeżywaniu i rozmyślaniach bohaterki. Zachwiały się proporcje pomiędzy tym, co nadaje powieści tempo, a tym co każe się czytelnikowi zatrzymać. Brakuje tu spójności i kontynuacji wątków, rozwinięcia myśli.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz