Ostatnio przeczytane

Ostatnio przeczytane

środa, 31 sierpnia 2016

Podarunek - Cecelia Ahern

Na półce stoi już nowa książka Cecelii, uznałam zatem, że mogę uszczuplić moje zapasy o jedną pozycję jednej z moich ulubionych autorek. Padło na Podarunek.
Klimat książki jest wprawdzie zimowy, przedświąteczny, ale właśnie historia zapracowanego Lou trafiła w moje ręce tym razem.
Lou jest mężem i ojcem, ale od dłuższego czasu nie poświęca się rodzinie. Czuje, jakby tracił przy nich czas. W pogoni za pieniądzem, stanowiskiem i sukcesem przestaje zauważać, że poza firmą jest jeszcze życie. Najchętniej byłby w dwóch miejscach jednocześnie, ale niekoniecznie w domu.
Historia jest dosyć banalna, opowiadania przez policjanta, który próbuje wyjaśnić młodemu chuliganowi, że w życiu są ważniejsze rzeczy niż zawiść i chowanie urazy. Snuta jak bajka, od czasu do czasu przerywana bieżącymi wydarzeniami.
Nie porwała mnie ta powieść. Owszem, jest przyjemna, morał czytelny, wartości w życiu wyraźnie zaznaczone. Brakowało mi jednak spójności, wspólnego mianownika dla historii Lou i chłopaka, który rzucał zamarzniętym indykiem w okno (jakkolwiek by to nie zabrzmiało).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz