Ostatnio przeczytane

Ostatnio przeczytane

niedziela, 30 grudnia 2018

Modlitwa do morza - Khaled Hosseini

To w sumie nie jest książka. To cegiełka, którą możesz kupić, by wspomóc edukację imigrantów w szkole w Berezówce.
Kupując tę książkę, wiedziałam, że nie mogę liczyć na długą i bogatą treść. Spodziewałam się jednak opowiadania, historii ojca i syna, ich dramatycznej ucieczki z własnego domu. Dostałam kilka wersów, niewiele słów, do których sama muszę dobudować treść. Muszę sobie wyobrazić dom, którego już nie ma, rodzinę, która została rozbita, zniszczone dzieciństwo małego Marwana. Wyczytać mogę jedynie słowa modlitwy ojca, który boi się podróży przez morze i boi się tego, co czeka ich na nowym lądzie. Wie jednak, że nie mogą zostać.
Jeśli odrzucić własne niespełnione oczekiwania i zagłębić się w lęki ojca, można poczuć jego strach i żal.
Uwielbiam pióro tego autora i rozumiem jego potrzebę wypowiedzenia się w sprawie uchodźców (robi to zresztą od bardzo dawna), jednak trudno było mi pogodzić się z tym, że książkę, na którą czekałam kilka lat, musiałam odłożyć po kilku minutach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz