Ostatnio przeczytane

Ostatnio przeczytane

piątek, 18 października 2013

Nostalgia anioła - Alice Sebold

Długo szukałam tej książki. Kiedy wreszcie zdobyłam ją z drugiej ręki nie mogłam się doczekać, kiedy po nią sięgnę. I mimo że postawiłam ją na swojej półce "książek do przeczytania" na jakimś 6 czy 7 miejscu w kolejce, to nie mogłam się powstrzymać.
Zanim ją kupiłam, zanim spojrzałam na pierwsze litery, dużo o niej wiedziałam. Za dużo. To mi odebrało całą przyjemność czytania.
Susie Salmon zostaje zgwałcona i zamordowana przez swojego sąsiada. Trafia do własnego nieba, skąd może obserwować swoich bliskich, gdzie może mieć wszystko czego zapragnie. Możliwe jest wszystko oprócz powrotu na ziemię.
Susie jest cudowna - zabawna, szczera, mądra, ale nie przemądrzała. Opowiada nam historię swojej rodziny, bliskich, przyjaciół. Zmaga się z pragnieniem zemsty, ewoluuje poprzez żal, gniew, poprzez strach, troskę aż do radości, wybaczenia, wyzwolenia.

Książka jest niewątpliwie perełką, ale ani mnie nie wzruszyła, ani specjalnie nie poruszyła. Składam to na karb własnej świadomości - za dużo o niej wiedziałam, żeby czuć się zaskoczoną w jakimkolwiek momencie. Szkoda.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz