Ostatnio przeczytane

Ostatnio przeczytane

piątek, 18 października 2013

Bliżej słońca - Richard Paul Evans

Po poprzedniej lekturze doszłam do wniosku, że muszę zmienić na trochę tematykę, bo ostatnio czytam tylko o morderstwach, gwałtach i dziwnej naturze psychopatów. Z pewną taką nieśmiałością wyciągnęłam z półki Bliżej słońca R.P. Evansa (wcześniej wydane jako Słonecznik). Moje pierwsze spotkanie z tym pisarzem nie było udane, ale tym razem jestem bardzo pozytywnie zaskoczona.
Paul Cook, amerykański lekarz, prowadzi w Peru sierociniec. Trafił tam po tym, jak pewna świąteczna noc spędzona w szpitalu zaważyła na jego karierze. Christina natomiast wyrusza do amazońskiej dżungli za namową przyjaciółki. Wolontariat ma ją wyzwolić ze złych emocji po bolesnym rozstaniu i nauczyć spontaniczności w życiu.
Przyznam szczerze, że nie mogłam się oderwać. Czytało się świetnie, lekko, kolejne strony wzbudzały moją ciekawość. Stopniowo budowane napięcie między dwojgiem ludzi, niebanalnie, delikatnie, bez szału namiętności. Pięknie po prostu. A przy okazji trochę humoru i bardzo dużo mądrych słów, sentencji, wartych zapamiętania. Choćby okładkowe Najlepszym lekarstwem na złamane serce jest oddać je innym czy patetyczne, ale prawdziwe Miłość jest silniejsza od bólu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz